decizie de cumparare

Ce cauti in momentul in care vrei sa cumperi ceva? Ca si consumator, exista cativa factori care ne influenteaza decizia de cumparare. Acesti factori pot sa difere sau sa influenteze intr-o mai mare sau mai mica masura fiecare persoana in parte.

Factori culturali

Acestia se refera la un set de valori, de preferinte, perceptii si ideologii ale comunitatii din care face parte consumatorul. De la o varsta frageda invatam sa recunoastem ceea ce este acceptabil, invatam sa alegem. Suntem invatati ca in rol de consumator trebuie sa facem platile si sa onoram contractele, sa platim la timp. Fiecare cultura este divizata mai departe in diverse subculturi, in functie de varsta, locatie geografica, religie, sex etc.

Factori sociali

Factorii sociali tin cont de grupul de care apartine consumatorul, statutul social – acestia influentand de asemenea decizia de cumparare. Familia se numara printre cele mai importante „organizatii” care face cumparaturi in societatea noastra, prin urmare este un grup cu o mare putere de influenta. Statutul social sau clasa sociala din care face parte cumparatorul este de asemenea un factor important. Membrii unei categorii sociale au comportament asemanator din acest punct de vedere, acelasi set de valori si interese, venituri apropiate si asa mai departe.

Factori psihologici

Aici intra motivatia – fiecare persoana are un alt set de nevoi. De la cele de baza, fiziologice, biologice, sociale si asa mai departe, la anume momente unele lucruri sunt mai importante decat altele. Experienta face de asemenea sa se schimbe comportamentul, la fel ca si perceptia, atitudinea si conceptia despre diverse produse.

Factori personali

In cadrul acestora se includ varsta, sexul, ocupatia si circumstantele economice, stilul de viata si setul de valori al fiecaruia, personalitatea

Strategiile de marketing includ in marele mix de marketing toti acesti factori pentru a motiva si a influenta consumatorii. Campaniile inteligente de promovare reusesc sa ii convinga, sa le influenteze decizia de cumparare. Cunoasterea acestor factori este prin urmare o necesitate, daca se doreste un impact benefic al campaniilor de marketing.

De admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *