Exista numeroase avantaje pentru o companie in momentul in care se decide sa organizeze sondaje, daca opteaza pentru varianta online in detrimentul metodelor traditionale – prin scrisori sau sondaje conduse in mod direct de intervievatori. Un top 5 al avantajelor oferite de sondajele online pentru companii prezentam in continuare.
1. Frumusetea sondajelor online sta in faptul ca sunt foarte usor de citit. Participand la sondaje pe computer poti mari oricand scrisul, daca fontul este prea mic si astfel poti intelege mai bine. Sondajele pe hartie pot fi foarte aglomerate, intrebarile si variantele numeroase de raspuns punand in dificultate persoana intervievata. Un sondaj online insa poate fi foarte aerisit, chiar cu cate o singura intrebare pe pagina.
2. Rata de raspuns la sondajele online este una mult mai mare, comparativ cu cele conduse fizic. Usurinta de raspuns si comoditatea de a participa la un sondaj din confortul propriei locuinte reprezinta doar doi dintre factorii ce contribuie la o rata de raspuns mai bine.
3. Costurile conceperii unui sondaj online sunt cu mult mai scazute fata de cele realizate si aplicate direct, fata in fata cu respondentii. Se evita cheltuielile cu deplasarea intervievatorului, cu hartia si cu toate celelalte necesare.
4. Structura poate fi organizata dupa preferinte si modificata oricand. La un sondaj fizic nu exista aceasta optiune, insa la un sondaj online pot fi oricand selectate doar intrebarile ale caror raspunsuri sunt mai relevante pentru companie.
5. Distributia se realizeaza foarte simplu. Aproape oricine are acces la un computer in zilele noastre. Astfel la un sondaj pot raspunde persoane din toate colturile lumii.
Pe langa aceste 5 beneficii principale se mai poate numara si posibilitatea interpretarii facile. Exista variante de sondaje care creeaza automat statistici si rapoarte in baza raspunsurilor oferite, fara a mai fi necesara o contorizare fizica, o arhivare si o interpretare individuala a fiecarui set de foi de sondaj in parte – cum se intampla in cazul sondajelor realizate pe hartie.